Dodge Viper
Tervező Tom Gale
A Dodge Viper egy V10-meghajtású sportautó által gyártott Dodge megosztása Chrysler. Termelése a két ülés sportkocsi kezdődött a New Mack Közgyűlés 1992-ben költözött jelenlegi otthon Conner Avenue Közgyűlés 1995 októberében. Az autó, valamint számos változatát is, tette számtalan mérkőzésen a TV-műsorokat, videojátékok, filmek, és a zenei videók.
Tartalom
* 1 Fejlesztés
* 2 Az első generációs RT/10 (1992-1995)
o 2,1 Teljesítmény
* 3 Második generációs SR (1996-2002)
o 3,1 teljesítmény (GTS)
* 4 A harmadik generációs ZB (2003-2006)
o 4,1 Teljesítmény
* 5 Negyedik generációs ZB (2008-napjainkig)
o 5,1 teljesítmény (2008 alapmodell)
* 6-Európa
* 7 Változatok
o 7,1 Viper GT2
o 7,2 Viper ACR
o 7,3 Viper ACR-X
o 7,4 Mopar Concept Coupe
o 7,5 Firepower
o 7,6 Copperhead
* 8 elismerése
* 9 Termelés
o 9,1 Összesen amerikai eladások
* 10 Motorsports
o 10,1 Viper GTS-R
o 10,2 Viper Coupe Verseny
o 10,3 Eredmények: Viper Motorsport
* 11 Források
* 12 Külső hivatkozások
Fejlesztés
A Viper szánták történelmi hogy a klasszikus amerikai sportkocsi. A legendás AC Cobra volt inspirációs forrás, és a végleges változata a Viper medve e ki a nagyteljesítményű motorral, minimalista design egyszerű, izmos, agresszív stílusa, és nagy teljesítményű. Egyesek azt állítja, hogy rokonságot mutat a Cobra, mint a marketing gyakorlat, figyelmen kívül hagyva, hogy Carroll Shelby erősen részt az eredeti terve a Viper, és az azt követő design a Viper GTS kupé. Nevezetesen, a későbbi (1996 keresztül 2002) Viper GTS Coupé vett néhány tervezési útmutatók a Pete Brock célja Shelby Cobra Daytona. Bár az arányokat úgy tűnik első ránézésre hasonló, a minták elég egyedi. Carroll Shelby volt a kulcs a fejlődés a RT/10 amellett, hogy a kéz a fejlesztés a GTS modell.
A Viper eredetileg fogant meg 1988 végén a Chrysler Advanced Design Studios. A következő februárig, a Chrysler elnöke, Bob Lutz azt javasolta, hogy Tom Gale a Chrysler Design, hogy a vállalat fontolóra veszi a modern Cobra, és egy agyag modellt mutattak be Lutz néhány hónappal később. Előállított lapos fém Metalcrafters, [1], az autó meg a koncepció az Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show 1989-ben. Nyilvános reakció annyira lelkes, hogy főmérnöke Roy Sjöberg irányult, hogy dolgozzon, mint egy normál termelési járművet.
Sjöberg kiválasztott 85 mérnökök, hogy "Team Viper," a fejlesztési márciusától kezdődően 1989. A csapat kérte az akkori Chrysler leányvállalat Lamborghini leadni néhány prototípus alumínium blokkok alapján Dodge a V10-es teherautó-motor sport gépkocsihasználat májusban. A termelési szervezet fejeződött be ősszel, és az alváz prototípus futó decemberben. Bár a V8-as volt az első a vizsgálathoz használt öszvért, a V10, amely a termelés autó volt a célja, hogy használja, kész volt 1990 februárjában.
A hivatalos jóváhagyást Chrysler elnöke Lee Iacocca jött 1990. Egy évvel később, Carroll Shelby kipróbálták a gyártás előtti autó ütemét jármű az Indianapolis 500 versenyen. 1991 novemberében, az autó megjelent, hogy a látogató az első kereskedelmi szállítások megkezdése 1992 januárjában.
[Szerkesztés] Az első generációs RT/10 (1992-1995)
Első generációs Viper RT/10 Viper7723.JPG
Termelés 1992-1995
A felépítmény kialakítása (ek) 2 ajtós roadster
Motor (ok) 7,998 L (488,1 cu in) V10
400 lóerős (298 kW)
£ 465 · ft (630 Nm)
Adatszolgáltatás (ok) 6-fokozatú manuális
A tengelytáv 96,2 (2440 mm)
Hossza 175,1 ben (4450 mm)
Szélessége 75,7 ben (1920 mm)
Magasság 44,0 ben (1120 mm)
Tömeg £ 3284 (1490 kg)
Az első prototípus 1989 januárjában tesztelték. Azt debütált 1991-ben két gyártás előtti például a tempót autót az Indianapolis 500-Dodge kellett helyettesíteni a helyén a japán beépített Stealth miatt panasz is érkezett az Egyesült Auto munkavállalók, és ment eladó 1992 januárjában a A RT/10 Roadster.
A központi az autó volt a motor. Alapját a Chrysler LA tervezési, ami egy teherautó motor. Az eredeti konfiguráció tette, hogy túl nehéz sportautó használni, így Lamborghini, majd a Chrysler Corporation tulajdonában lévő, felújított Dodge az öntöttvas blokk a Viper V10-es átdolgozása révén a blokk és a fej alumínium ötvözet. Egyes belül érezte, hogy a Chrysler pushrod két szelep kialakítás, míg a megfelelő kérelmet a teherautó volt alkalmas a teljesítmény autót, és javasolta egy átfogó átalakítása, amely már tartalmazza hengerenként négy szeleppel. Chrysler, azonban bizonytalan volt a Viper a termelési költségek és értékesítési lehetőségek, és így esett, hogy a költségvetés módosítására vonatkozó.
A motor mérni £ 711 (323 kg) és az előállított 400 lóerős (300 kW) 4600 ford / perc és £ 465 · ft (630 Nm) 3600 ford / perc, és hála a hosszú áttétel a motorral, feltéve, hogy a tüzelőanyag- az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége, eddig 12 mpg-Egyesült Államok (20 l/100 km, 14 mpg-imp) városban és 20 mpg-Egyesült Államok (12 l/100 km, 24 mpg-imp) autópályán. [2] A szervezet volt, egy cső alakú acél váz gyanta transzfer formázó (RTM) üvegszál panelek. Néhány apró bit a felfüggesztés (tie-bot vége és részei az első kerékagy) követően a gyártó a "motor első" mantra, voltak származik a Dodge Dakota pickup. Ez volt önsúly a £ 3284 (1490 kg), és hiányzott az összes modern driver támogatás, mint például a kipörgésgátló és a blokkolásgátló fékek használata. Car and Driver magazin említett ennek a nemzedéknek, mint "a világ legnagyobb Harley Fat Boy", és hasonlítható vezetői, hogy "ping-pong játék a Louisville Slugger baseball denevér." Ennek ellenére, az egyenes vonal teljesítményének, hogy elvégzett egy negyed mérföldre 12,6 másodperc volt, maximális sebessége 180 mph (290 km / h). A nagy gumiabroncsok lehetővé tette az autót, hogy átlagosan közel 1 g oldalirányú sarokban helyezve közé az elit autók a nap. Azonban az autó bizonyult trükkös vezetni nagy sebességgel, különösen a képzetlen.
Az autó volt a spártai, annak ellenére, hogy kiemelt felfújható deréktámasz és állítható ülések. Együtt hiányában külső kilincsek, a jármű nem volt oldalablakok és a tető. Bár a puha fedelet állt rendelkezésre, azt tervezték, elsősorban beltéri jármű tárolására. Oldalsó függöny anyag és a tiszta műanyag által üzemeltetett cipzár lehetne illeszteni az ajtót, és kézzel-csavarozott, ha szükséges. Mindezek a döntés született, hogy csökkentse súlyát. Az akkumulátor található, a zárt tér felett a hátsó kerekek is, hogy növelje a hátsó súly és a tapadás. Az autót szállított egy tonneau borítóval és video szalag soft-top egység (a tető is levehető és redők, hogy illeszkedjen a csomagtartóba). 1994-ben az A / C volt, ki mint lehetőséget.
Teljesítmény
Dodge Viper első generációs
* 0-60 mph (97 km / h): 4,6 sec [3]
* 0-100 mph (160 km / h): 9,2 sec
* Negyed mérföld: 13.1 sec @ 112 mph (180 km / h)
* Legnagyobb sebesség: 164 mph (264 km / h)
* 700 láb (210 m), szlalom: több mint 66 mph (106 km / h)
* Skidpad g átlagosan: 0,96
A második generációs SR (1996-2002)
Második generációs Viper RT/10, GTS Dodge Viper GTS - a fix tetős kupé változata a Viper
Termelés 1996-2002
A felépítmény kialakítása (ek) 2 ajtós roadster
2-ajtós kupé
Motor (ok) 7,998 L (488,1 cu in) V10-es 415 lóerős (309 kW) (Viper RT/10 csak 1996)
450 lóerős (336 kW) (Viper GTS 1996-2002 és a Viper RT/10 1997-2002)
Adatszolgáltatás (ok) 6-fokozatú manuális
A tengelytáv 96,2 (2440 mm)
Hossza 175,1 ben (4450 mm) (1996-99 RT/10)
176,4 ben (4480 mm) (2000-02 RT/10)
176,7 ben (4490 mm) (GTS)
Szélessége 75,7 ben (1920 mm)
Magasság 44,0 ben (1120 mm) (RT/10)
A 47,0 (1190 mm) (GTS)
A Coupé modell nevű GTS-ban vezették be 1996-ban. Szinkronizált "kettős buborék," a tető jellegét kissé felhúzva szakaszok egyes ülések fölötti befogadására használata sisakok, a primitivizmus annak célját. Vipera látható részt gyakran drag verseny, verseny-és közúti sodródik. A GTS, hasonlóan elődjéhez, választották a tempót autót az 1996-os Indianapolisi 500-at.
Annak ellenére, hogy hasonló külső megjelenése, az autó különböző elég tekinthető új generációs modell. [Szerkesztés] Kiterjedt módosítások, mint például egy átdolgozott motor nagyobb teljesítmény és kisebb tömeg, szinte teljesen újratervezett alváz, amit tett £ 60 (27 kg ), könnyebb és 25% merevebb a torziós merevsége révén aprólékos számítógépes elemzések, egy teljesen újratervezett felfüggesztés, és a csökkentett fékút, a 1996-2002 Viper GTS volt könnyebb (kb. £ 650 (290 kg)) 450 LE (340 kW) motor, amely kitölti a negyed mérföldre a 12,3 másodperc, 0,3 másodperc és 16 mph (26 km / h) gyorsabban, mint elődje, és fokozott végsebessége 11 mph (18 km / h) és így tovább. Az átdolgozott felfüggesztés, keményebb futómű, és az aerodinamikai szervezet emelte oldalsó markolatot 0,98 g (9,6 m / s ²), bár más jelentések azt mutatják, az 1992-es modell 1,0 g. Kortárs gumiabroncsok javult meg ez az intézkedés jelentős mértékben. Szlalom fut is gyakran eléri vagy meghaladja a 70 mph (110 km / h). Fék ismét hiányzott ABS kezdetben, és bebizonyították, hogy az autó leggyengébb pontja. A fékek fájt az autó számos összehasonlító teszteket, mint például egy 1997-es "szuperautó összehasonlítás" a Motor Trend, amelyben a Viper GTS elhelyezett tetején elleni autók, mint a Ferrari 550, a Chevrolet Corvette, Porsche 911, és a Honda NSX minden teljesítmény gyakorlatok kivételével fékezés. Az autó nem csak elhelyezni utolsó, de lényegesen hosszabb a féktávolságot, mint más járműveken. ABS vezették tovább a gyártási sorozat, bár a fékezési teljesítmény nem feltétlenül jelentősen javult. Egy sportkocsi nemzetközi összehasonlítása 2002-ben végzett, a Viper ACR (ABS) volt, szemben a 911 GT2-on Thunderhill Raceway Park. Mindkét autó nagyon alkalmas, és gyors körül a tesztpálya, de a Viper nehezebbnek bizonyult vezetni, és a fékrendszer volt hibáztatta nagyon specifikusan a különbség a köridők (kb. GT2: 2 perc, ACR: 2:04) között A két autó.
Valamint a frissített előadás jött felvételét néhány "luxus" az autó nem szolgált korábban. Kettős első légzsákok is hozzá az autó biztonsági felszerelések listája 1996-ban a GTS és 1997-ben a RT/10 a megbízást a kormány. Az autó is exportáltak Európába, ahol azt rebadged a Chrysler, és az eladott e márka 1997-2003. Európai modell volt detuned változatát Viper V10.
Az első hat évben a termelés közel 10.000 Vipers eladták. Kisebb evolúciós változások többek között az új 18 "átmérőjű kerekek és gumiabroncsok vezettek be az 1999-es modell. Későbbi verziók jellegét könnyű hypereutectic dugattyúk és a jobb kipufogórendszer, kipufogó-oldali miután leesett része végig termelés 1996-os év a RT/10, minden termelési Viper GTS Coupé volt a hátsó kijárat kipufogó. 1999-ben bevezették az Cognac Connolly bőr belső csomagot. folytatva a finomításokat, ABS-ben vezették be 2001-ben. 2002-ben, a végén a második generációs gyártási ünnepelte a kibocsátást 360 emlékérme "Végleges Kiadás "modell. Ezeket a modelleket festett vörös, fehér csíkokkal, kifizető tiszteleg a híres verseny-győztes Oreca autók. A RT/10 helyébe az SRT-10 2003-ban a GTS váltotta fel 2005-ben az SRT-10 Coupe .
Teljesítmény (GTS)
Dodge Viper második generációs
* 0-60 mph (97 km-h): 4,0 sec [4]
* 0-100 mph (160 km / h): 8,6 sec [szerkesztés]
* Negyed mérföld: 12.2 sec @ 119 mph (192 km / h)
* Legnagyobb sebesség: 187 mph (301 km / h) [4]
* Szlalom: 73,6 mérföld (118,4 km / h) [4]
* Skidpad átlagos gyorsulás: 1,01 g (9,9 m / s ²) [4]
[Szerkesztés] A harmadik generációs ZB (2003-2006)
Harmadik generációs Viper SRT-10 Dodge Viper SRT-10 roadster
Más néven Dodge SRT-10 (UK)
Termelés 2003-2006
A felépítmény kialakítása (ek) 2 ajtós roadster
2-ajtós kupé
Motor (ok) 505 cu-ban (8,3 L) [5] V10
500 LE (370 kW) @ 5600 rpm
£ 535 · ft (725 Nm) @ 4200 rpm (SRT-10 Roadster)
510 LE (380 kW) @ 5600 rpm
£ 535 · ft (725 Nm) @ 4200 rpm (SRT-10 Coupe)
Adatszolgáltatás (ok) T56 Tremec 6 sebességes kézi
A tengelytáv 98,8 (2510 mm)
Hossza 175,6 ben (4460 mm)
Szélessége 75,7 ben (1920 mm)
Magasság 47,6 ben (1210 mm) (coupe)
A 48,6 (1230 mm) (SRT-10)
A 48,6 (1230 mm) (konvertibilis)
Tömeg £ 3380 (1530 kg)
A Dodge Viper ment a nagy átalakítás 2003-ban, köszönjük a DaimlerChrysler és a Street Racing Technology csoport. Az új Viper SRT-10, amelynek helyébe mind a GTS és a RT/10 erősen restyled éles, szögletes karosszéria. A motor elmozdulását bővült a 505 cu-ban (8,3 L) [5], amely az egyéb frissítések, együttesen növelni a termelést az 500 lóerős (370 kW) és 525 £ · ft (712 Nm). Együtt a teljesítmény növekszik, súlya csökkent a £ 500 (230 kg) tartományban. A futómű is javult. Vált, merevebb és megmérjük kb £ 80 (36 kg) kevesebb, mint az előző modell. Még könnyebb és erősebb futómű tervezték, de elvetették, mert a költségek (alkatrész-től a tervezett felfüggesztés használták a Hennessey Viper Venom 1000 Twin Turbo.) Az első modell egy kabrió. 2004-ben bevezette a Dodge limitált Mamba csomag. Mamba kiadás autó szerepelt fekete belső, piros varrás és berendezés, és látta, hogy MSRP áremelések nagyjából US $ 3000. 200 Mambas készült.
A Viper SRT-10 Coupe vezették be a 2005-ös Detroit Auto Show, mint a 2006 modellt. Osztja számos, a kocsiszekrény és a kabrió, de úgy, hogy oldalsó és hátsó stíluselemei a verseny Coupe. A kocsiban nagyon hasonlít az előző Viper GTS, és megtartja a "dupla-buborék" tető alakja az eredeti mellett az eredeti GTS a hátsó lámpák, valamint a felajánlás az eredeti GTS Kék fehér csíkos festéket program az eredeti távon az első kiadás autók A hozzáadott hódolat az eredeti Viper Coupe. A motor SAE tanúsított termelni 510 lóerős (380 kW) és 535 £ · ft (725 Nm). Eltérően az eredeti kupé, az alváz nem módosult. Ez teszi a kupé nehezebb, mint a kabrió, és így kicsit lassabban gyorsul. Kezelés és nagy sebességű teljesítmény javult a kupé a keményebb keret, csökkentett húz, és nagyobb leszorítóerőt.
No 2007 modell Vipers készült. Ehelyett, a Chrysler választotta, hogy a 2006-os modell hosszabb távon elkészítése során a frissített modell 2008.
[Szerkesztés] Teljesítmény
Dodge Viper harmadik generációs (SRT-10 roadster) [5]
* 0-60 mph (97 km / h): 3,9 sec
* 0-100 mph (160 km / h): 8,36 másodperc
* Negyed mérföld: 11,77 sec@123.68 mph (199,04 km / h)
* Legnagyobb sebesség: 190 mph (310 km / h)
* Szlalom: 70,4 mérföld (113,3 km / h)
* Skidpad átlagos gyorsulás: 1,05 g (10,3 m/s2)
* 100-0: 274 ft (84 m)
Dodge Viper harmadik generációs Chipa Edition Red line [5]
* 0-60 mph (97 km / h): 3,5 sec
* 0-100 mph (160 km / h): 8,1 sec
* Negyed mérföld: 11,54 sec@123.68 mph (199,04 km / h)
* Legnagyobb sebesség: 199 mph (320 km / h)
* Szlalom: 70,9 mérföld (114,1 km / h)
* Skidpad átlagos gyorsulás: 1,05 g (10,3 m/s2)
* 100-0: 274 ft (84 m)
Negyedik generációs ZB (2008-napjainkig)
Negyedik generációs Viper SRT-10 2008 Dodge Viper SRT-10 roadster
Termelés 2008-2010
A felépítmény kialakítása (ek) 2 ajtós roadster
2-ajtós kupé
Motor (ok) 510 cu-ban (8,4 L) [6] V10
600 lóerős (450 kW) @ 6000 rpm
£ 560 · ft (760 Nm) @ 5600 rpm
Adatszolgáltatás (ok) TR6060 6 sebességes kézi
A tengelytáv 98,8 (2510 mm)
Hossza 175,6 ben (4460 mm)
Szélessége 75,7 ben (1920 mm)
Magasság 47,6 ben (1210 mm) (coupe)
A 48,6 (1230 mm) (SRT-10)
A 48,6 (1230 mm) (konvertibilis)
Tömeg £ 3460 (1570 kg) (bázis)
£ 3408 (1546 kg) (ACR)
2008-ban, bevezetésével az 510 cu-ban (8,4 L) V10, a Viper gyártott 600 lóerős (450 kW) 6000 ford / perc és £ 560 · ft (760 Nm), a 5100 ford / perc, és az is kapott jobb folyó fejek nagyobb szelepekkel, Mechadyne bütykös-in-cam változó szelepvezérlés a kipufogógáz-cam lebeny, és a kettős elektronikus gázpedál szervek. [5] [6] A fordulat határérték tudta növelni kell 300 rpm miatt jobb szelep vonat stabilitásának Mindkét új vezérműtengely profilok és szelep-rugó. A fejlesztés a motor történt némi külső segítséget McLaren Automotive és a Ricardo Tanácsadó Mérnökök. Elektronikus motorvezérlő fejlesztette ki a Continental AG, a vezérlő képes ellenőrzése főtengely és henger helyzetben akár hatszor során minden egyes robbantás, és 10-szer nagyobb feldolgozási teljesítmény, mint az előző készülék.
Változások kívül a motor kevésbé volt szélsőséges. A Tremec T56 átviteli váltotta fel egy új Tremec TR6060 amely immár három első fokozat synchronizers és párosban a magasabb fokozatba kapcsolni. A Dana M44-4 hátsó tengely a 2003-2006 modell most már GKN ViscoLok sebesség-érzékelő önzáró differenciál, hogy nagyban segít abban, hogy a gumiabroncsok tapadási gyorsításkor. Egy másik előadás upgrade volt eltávolítását run-flat gumik, az új Michelin Pilot Sport 2 abroncsok megnőtt vezető visszajelzést, valamint a tapadás, és együtt átdolgozott felfüggesztés (rugók, anti-roll bar, és a sokk valving), megtette a Viper több semleges kanyarodási.
A módosítások a 2008-as modellévre autó volt elég a Chrysler, hogy ez különbözik az első SRT-10, és a 2008-as modell néven vált ismertté Gen IV, [szerkesztés] épp időben mentesít a Chevrolet 638 LE (476 kW ) Corvette ZR1. Egy másik figyelemre méltó változás az átdolgozása a kipufogórendszer, a korábbi harmadik generációs Vipers volt a kipufogógáz crossover az ülések alatt, amelyek eredményeként nagy mennyiségű hő megy a pilótafülkében, ez történt először, hogy segítsen javítani az autók kipufogó figyelmét, mivel az első 2 generációs Viper, ami nem volt crossover, volt kifogásolható, hogy fakó kipufogógáz jegyzetek. 2008-ban, a Viper kipufogó hasznosítani fogja az új kipufogórendszer nélküli crossover, csökkenti a hőt, hogy belép a pilótafülkébe.
Az elektromos rendszert teljesen át lett dolgozva a 2008. Változások közé tartozik egy 180 amperes generátor, két elektromos hűtőventillátorok, elektronikus lefojtja, és teljesen új Venom motorvezérlő rendszer. CAN-Bus építészet szorosan összefügg a korábbi rendszer lehetővé teszi a jogszabályok betartásához. Az üzemanyag rendszer korszerűsített, mely egy nagyobb kapacitású üzemanyag-szivattyú és szűrő rendszer [7].
Car and Driver nemrég tesztelt az autót, és kapott egy 0-60 mph (97 km / h) ideje 3,5 másodperc, a 0-100 mph (160 km / h) 7,6 másodperc idő, és a negyed mérföldes idő 11,5 másodperc a 126 mph (203 km / h). [8] Dodge állításait a végsebessége is 197 mph (317 km / h) és 202 mph (325 km / h), a Roadster Coupe és a rendre. Car and Driver is tesztelte a Viper az elért teljesítmény nyomon követését, és sikerült egy gyors al 3 perces köridőt körül Virginia International Raceway. A Viper ideje, annak ellenére, meleg idő, gyorsabb volt, mint a Corvette Z06, Ford GT, Porsche 911 Turbo és a 911 GT3, Audi R8, és más hasonló autók. Szerint a Car and Driver és a Motor Trend, az autó kissé korrigált felfüggesztés beállítása és az új differenciál adta kanyarodási képessége olyan éles, mint korábban a még jobb ellenőrzés, visszajelzés, és a válasz.
November 4-én, 2009, Dodge autó Brand elnök-vezérigazgatója, Ralph Gilles, bejelentette, hogy a Viper vége lesz a termelés a nyár 2010. Egy új autó érkezik 2012-ben felváltó Viper, de ismeretes, hogy az új autó lesz a Viper nevet. [9]
Február 10-én, 2010 Dodge kezdett elfogadja megrendeléseket a Viper SRT10 "Final Edition" modellek. Csak 32 ilyen egységet fog tartalmazni. "Final Edition" autók viszi a különleges épít kódot, "AXZ", és az lesz a legutolsó a negyedik generációs Viper autók. "Final Edition" Vipers lesz kapható SRT10 Coupe és Convertible konfigurációk. Árazás e különleges, a korlátozott termelési kínál még nem szabadították fel.
[Szerkesztés] Performance (2008 alapmodell)
Dodge Viper negyedik generációs
* 0-60 mph (0-97 km / h): 3,5 sec [10]
* 0-100 mph (0-160 km / h): 7,6 sec [10]
* Leggyorsabb negyed mérföld: 10,92 sec@127.79 mph (205,66 km / h) [11]
* Átlag negyed mérföldre: 11,6-11,9 mp.
* Legnagyobb sebesség: 202 mph (325 km / h)
* Szlalom: 74,2 mph (119 km / h) +
* Skidpad átlagos gyorsulás: 1,06 g (10,4 m / s ²)
* 100-0 mph (160-0 km / h): 270 ft (82 m)
[Szerkesztés] Európa
A második generációs Vipers exportáltak Európába, ahol eladták a Chryslers.
A harmadik generációs Viper volt, hogy az Európában forgalmazott 2005-2006 folyamán, az első olyan modell kell értékesíteni, mint a Dodge, Chrysler részeként új értékesítési stratégia az európai piacon. Az Egyesült Királyságban is nevezik a Viper, de ténylegesen értékesített, mint a Dodge SRT-10, mint a Viper nevet bejegyzett védjegye az Egyesült Királyságban [12]. Prodrive jelenleg kezeli a behozatal és módosítását Vipers teljesíteni európai törvényeket. Szerint 2009-kutatások Yahoo internetes cég, a Viper a második legnagyobb üzemanyag-fogyasztású autót eladó az Egyesült Királyságban [13].
[Szerkesztés] Változatok
[Szerkesztés] Viper GT2
Annak érdekében, hogy eleget FIA homologizációs követelmények, valamint, hogy megünnepeljék Chrysler megnyerte az 1997-es FIA GT2 osztályban bajnokságot, 100 módosított Viper GT2 Championship Edition utcai jogi autókat adtak el. Ezek a felújított GTS autó volt eddig a 460 LE (343 kW) és 500 £ · ft (678 Nm) nyomaték. Ezt a jellegét karosszéria esztétikus hasonló a GTS-R és a fényezés, aerodinamikai csomag, és a vizuális lehetőségek nyilvánosságra hozatala érdekében a Viper az eredmény a FIA GT bajnokság. [14]
[Szerkesztés] Viper ACR
A hát az új Dodge Viper ACR a 2009-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autó Show.
Az American Racing Club (ACR) modell került bevezetésre 1999-ben. Ez a modell értékű felfüggesztés és a motor fejlesztések középpontjában a maximális teljesítmény a közúti versenyzés és autocross környezetben. Lóerő volt (az út a K & N légszűrők és sima beviteli csövek) ütközött a 460 LE (370 kW), e modellek, míg a nyomaték ment £ 500 · ft (678 Nm). Súlya csökkent több mint 50 font (23 kg) a csíkot a belső és eltávolítása az egyéb, nem alapvető elemek, mint például a ködlámpák (helyettük fék csövek). Az új, keményebb, állítható felfüggesztést el további 14 font (6,4 kg) mellett a motor és a kezelési mods, ezek a modellek alapján különböztethető meg egy "ACR" jelvény, valamint 20 beszélt BBS kerekek.
Egy új ACR-ben felvették a Viper sorban után a 2008-es modellévre. A frissítések sokkal drasztikusabb, mint az eredeti, beleértve az utcai versenyzés jogi gumiabroncsok, két darab fék tárcsák, állítható felfüggesztés, és jelentős aerodinamikai felülvizsgálata. Nem motor módosításokat hajtottak végre, így a számadatok továbbra is 600 lóerő (450 kW) és 560 £ · ft (760 Nm), mint az alap autó. Az ACR ad előnye, hogy a jogi út. Az ACR hasonló a MOPAR Viper, hogy a Dodge megjelenő különböző auto mutatja. Súlya is csökkent, mint £ 80 (36 kg) révén a "Hardcore csomag", amely törli a rádió, hangszóró, erősítő, csomagtartó szőnyeg, kapucnis pad és gumiabroncs inflator. Az aerodinamikai fejlesztések termék 1000 lbf (4.4 kN) a le-force 150 mph (240 km / h), vagy durván 10-szerese a leszorítóerőt alap Viper SRT-10 képes ugyanolyan sebességgel. Nem fejlesztések kaptak a belsejében, kivéve az Emellett egy profi jeladó-megbotlott kör időmérőt.
A Viper ACR épül mellett a szabványos SRT-10 a Conner Avenue gyár Detroitban. Aerodinamikai komponensek előállítása és összeszerelni, hogy a jármű által előtag Corporation található Rochester Hills, Michigan. [15]
Viper ACR-X
Emlékére végén a negyedik generációs Viper, és javít a szakadék az autó gyártási vége, amíg a mentesít-ból új autó, Dodge kínál egy továbbfejlesztett változata az ACR kifejezetten fut a Dodge Viper Cup Series. Az új autó, szinkronizált Viper ACR-X, úgy az alap ACR és hozzáteszi, 40 LE (30 kW), egy sor új leszorítóerő fokozása első canards, és új anyagok, valamint a belső megfosztott, csökkenti a súlyt 3300 £ (1500 kg). Ez a cél épített versenyautó, és nem utcai legális. Szerint a Dodge, az autó üt a rendszeres nyilvántartást üzem ACR Laguna Seca körül mintegy négy másodperccel (1:33.9 a 1:31). Ár csak nőtt 12,000 $ USA-ban, így a teljes költsége 110.000 $. Termelési van pala a 2010 tavaszán [16].
Mopar Concept Coupe
"Mopar Coupe Concept" Vipera a 2007-es Detroit Auto Show
A prototípus 2008 Mopar Viper Coupe, a 675 lóerős (503 kW), megjelent a 2007-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autó Show. Jelenleg nincs tervbe véve a gyártás szempontjából. Ez a koncepció úgy tűnik, hogy a settenkedik kandikál a Viper ACR. Tuning alkatrészek ebből autó eladó keresztül Mopar.
Firepower
Bővebben: Chrysler Firepower
A Chrysler Firepower volt a Grand Touring koncepció alapján a Viper alvázra, hogy lett volna szerelve a Hemi V8-as. Az árazási volna célirányos a kevésbé tehetős vásárló, vagy egy azzal az óhajjal, automata sebességváltóval.
[Szerkesztés] Copperhead
Dodge Copperhead
Bővebben: Dodge Copperhead
A Dodge Copperhead volt a koncepció autót alapján a Vipera platform célja az volt, olcsóbb, fürge autó. Ez hajtja a V6-os motor helyett a Viper a V10. Soha nem jutott termelés. Dodge hódolatát, hogy ezt a koncepciót a korlátozott termelési Copperhead Edition Dodge Viper. Copperhead Vipers jellegét réz színű festékkel hasonló koncepció, többek között más egyedi változások.
[Szerkesztés] Az elismerés
* John Lingenfelter Emlékkupa
* 2008 legdrágább autó a javítási költségeket, Bankrate.com [17]
* A 25000 th Viper tulajdonosa Kurt Busch és a mérföldkő volt, emlékezett a Bob Nardelli, a Chrysler LLC elnöke, egy ünnepségen a Conner gyár 2008. [18]
Termelés
Dodge Viper gyártási májusában kezdődött, 1992-ben a New Mack Közgyűlés Növény-, és költözött Conner Avenue 1995 októberében. Viper V-10 motorgyártás átkerült Mound Road Motor Conner Avenue Közgyűlés 2001 májusában.
Azt jelentették, hogy a Chrysler kívánta volna szüntetni előállítására Dodge Viper 2009 decemberében, és, hogy eladja a Viper márka. Eredetileg, Devon Motor Works volt az egyetlen ajánlattevő érdekelt az értékesítés pályázati $ 5.5 millió. [19] követően azonban a Chrysler Group LLC megvásárolta a Viper eszközök, [20] A cég később bejelentette, hogy már nem folytatnak értékesítése a Viper vállalati vagyon, és továbbra is a termelés a Dodge Viper SRT10. [21] Ennek ellenére, Devon Motor Works később leleplezett egy Dodge Viper-alapú Devon GTX, mint 2010 modell. [22] Sajnos 2010 az utolsó éve a Viper, mert ez a A Devon GTX törölték is. 2012-ben egy új Vipera vagy csere várható kell tekinteni. Mivel most egy különleges kiadás Viper nevű Viper ACR-X a termelés ünnepli tavaly. Ez a különleges modell a vasúti pálya használatáért, és csak további 40 lóerőt üzembe fel 640 LE (477 kW).
Teljes amerikai eladások
Naptári év értékesítési
2008 [23] 1172
2009 [24] 482
Motorsport
Kiadásukat követően a Viper 1992-ben, több észak-amerikai és európai csapat próbált versenyezni Viper RT/10s. Alapuló termelési autók és használata hozzáadott fedél merevsége, az autók nem tudtak elvégezni, mint remélte. Annak ellenére, hogy hivatalosan soha nem támogatta a Dodge, hogy van a cég érdekelt fejlődő teljesen támogatott versenyautó az idő a második generációs Viper volt fejlesztés alatt áll.
Viper GTS-R
A Dodge Viper GTS-R által használt Zakspeed 2006 nürburgringi 24 órás versenyt
Bővebben: Chrysler Viper GTS-R
Alapján Viper GTS, a GTS-R-ben indult 1995 végén, mint egy kísérlet bizonyította képességeit a Viper design világszerte, bár a versenyző programok elsősorban összpontosítania Európában. Használata ilyen termelés motoralkatrészek, mint a blokk, hengerfejek, és a főtengely, Dodge mérnökei képesek voltak kivonat 750 LE (559 kW), a szokásos 450 LE (336 kW), a második generációs 8,0 L V10 motor. Az alváz újra mérnöki az alapoktól kezdve a brit sport gyártó koma Motorsport Special Projects Division keretében főmérnök Paul Brown, míg Oreca volna össze, és fenntartja a versenyautók.
Az autó a verseny mutatkozott be az 1996-os 24 órás Daytona-val Canaska Racing, majd Oreca a BPR Global GT sorozat. Oreca menne, hogy a legtöbb sikert a Viper, megnyerte a FIA GT bajnokság három alkalommal, 24-órás Le Mans-i osztályba nyer háromszor, és egy olyan átfogó megnyerte a 24 órás Daytona 2000-ben.
1999 és 2002 között, Zakspeed megnyerte a nürburgringi 24 órás versenyt három alkalommal, a Viper alvázra [25] C15 és C36. Arra törekszik, hogy túljár vki eszén a 2003-as 24 órás szabályokat, amelyek a GTS-R volt, amelyet különleges befogadásra "Chrysler Viper 1,350 kg 90 liter 2 x 30,8 mm (légi restrictors)", [26] Zakspeed lépett a Dodge Viper. A boxkiállás, hogy betöltötték a több mint 90 liter üzemanyag volt büntették kétszer végzett az ötödik pályára, 134 körrel. Utána, hogy fellebbezett a DMSB voltak kizárásra [27] összesen, a "Wertungsausschluss" [28] (kizárás osztályozás), a Chrysler Viper. Mivel a szabályok csak a motor hengerűrtartalmát 6200 cm ³ 2005 óta, Zakspeed át a motort egy V8-as [29] az ilyen méretű.
Végét követő hivatalos gyári támogatást a program 2001-ben, Vipers alkalmaztak kalózkodik csapatok nagy sikert. Viper GTS-R továbbra is használatban verseny is a 2007.
A verseny Viper Coupe
A verseny Viper Coupe versenyző az FIA GT3 Európa-bajnokság
2003-ban, egy különleges, nem utcai jogi Viper SRT-10 Coupe verseny elérhető a Dodge a verseny autóvezetők, felvétele, ahol a GTS-R versenyautó változat abbahagyta. A teljesítmény és nyomaték értékelés is javult, valamint a jármű megfosztott semmit nem alapvető fontosságú verseny, mint például a belső kocsiszekrény, szőnyeg, műszerek, légkondicionálás, és sztereó rendszerek, amelyek enyhíteni a gépjármű £ 380 (170 kg) . A versenytörvény Coupe jön ellátott teljes roll cage, a versenyautó üzemanyagcella és más versenyző kapcsolatos berendezések. Nem adják át a kereskedők és a megvásárolt Dodge közvetlenül, lényegében egy nagyon drága alkatrész versenyautó. Árképzés körülbelül US $ 140,000. A verseny Viper Coupe látja fellépés az erős verseny SCCA GT Speed World Challenge.
2004-ben Samuel Hubinette használják a verseny Coupe egy módosított hátsó tengely a Formula D, amely megnyerte a címet, mielőtt az autó volt zárva a szezon végén (amiatt FD fogad el D1 Grand Prix szabályokat az alábbi évre, amely már megtiltotta az autót versenyző), és helyébe egy SRT-10 a következő szezonban.
Néhány egyszeri tételek a Spa 24 órás, 2006-tól, a verseny Viper Coupe versenyzett Európában Vége az első alkalommal csatlakozik az új FIA GT3 Európa-bajnokságon az olasz válogatott Racing Box. Az év végére, Oreca bejelentette fejlesztése egy csomag át az autót GT2 szabályozások a nemzeti bajnokságok.
A Primetime Race Group használni Viper Coupe verseny az amerikai Le Mans Series a GT2 osztályban. Ezek kezdett versenyezni a végén a 2007-es American Le Mans Series szezon. A 2008-as American Le Mans Series szezonban versenyzett teljes munkaidőben a Hankook Tires. Az autó legjobb eredménye egy 5. hely a GT2 osztályban a 2008-as 12 órás sebringi.