A Ford Mustang egy autó gyártott autót a Ford Motor Company. Kezdetben alapján a második generációs amerikai Ford Falcon, egy kompakt autó. [1] vezette be április 17, 1964, [2], a Mustang volt az autógyártó legsikeresebb elindítása óta a modell A. [3]
A Mustang létrehozta a "póni kocsi" osztályba az amerikai autóipar - sportkocsi-szerű Coupé hosszú csuklyával és rövid hátsó fedélzet [4] - és az adott okot, hogy a versenytársak, mint a GM Chevrolet Camaro, [5] AMC Javelin, [6], valamint Chrysler a megújult Plymouth Barracuda. [7] is ösztönözte Coupé, mint a Toyota Celica és a Ford Capri, amelyek az importált Amerikába.
Tartalom
[Elrejtés]
* 1 Háttér
* 2 Az első generáció (1964 1/2-1973)
* 3 A második generáció (1974-1978)
* 4 A harmadik generáció (1979-1993)
* 5 Negyedik generáció (1994-2004)
* 6 ötödik generáció (2005-napjainkig)
* 7 Koncepció autók, különkiadványok módosítása Mustang
* 8 Racing
* 9-díj
* 10 Lásd még
* 11 Megjegyzések
* 12 Hivatkozások
* 13 Külső hivatkozások
Háttér
Termelése a Mustang-ben kezdődött Dearborn, Michigan március 9-én 1964 és az autó vezették be a nyilvános április 17-én 1964 a New York-i Világkiállításon. Ez a Ford harmadik legrégebbi névtáblán jelenleg a termelés mellett az F-sorozatú kisteherautóval line (átesett jelentős változások névtáblán az évek során), és a Falcon, amely még mindig a termelés Ausztráliában.
Ügyvezető stylist John Najjar, aki nagy rajongójuk volt a második világháború P-51 Mustang harci repülőgép, vélhetően sokan felvetették, hogy a név. [8] [9] Egy másik nézet szerint a Mustang nevet először javasolta, Robert J. Eggert, Ford osztály piackutatási vezetője. Eggert, a tenyésztő quarterhorses kapott születésnapi ajándékot felesége a könyv, a Mustang J. Frank Dobie 1960-ban. Később, a könyv címét adta neki az ötletet, hozzátéve a "Mustang" neve a Ford új koncepció autó. A tervező kedvelt Cougar vagy Torino (és egy hirdetési kampány segítségével a Torino neve valójában készült), míg Henry Ford II akart T-madár II. [10] Mivel a felelős személy Ford kutatási lehetséges neveket, Eggert hozzá: "Mustang"-hoz A listát kell vizsgálni a fókuszcsoportok, "Mustang", egy nagy fölénnyel, "jött ki győztesen címszó alatt:" alkalmasság, mint neve a különleges autó. "[11] [12] [13] (A név nem használható Németországban, azonban, mivel tartozik egy fűnyírót gyártónak, ott, Mustang nevezzük T-5.) [14]
Mustang egyre nagyobb és nehezebb minden évben, egészen a modellnek, válaszul a 1971-1973 modellek, rajongók az eredeti 1964 design írt Ford sürgette a visszatérés a mérete és koncepciója. Azóta számos platformon látott generációk és tervek. Bár néhány más póni autó ment újjászületés, a Mustang az egyetlen eredeti póni kocsi továbbra is a folyamatos termelés több mint négy évtizedes fejlesztési és felülvizsgálata [15].
[Szerkesztés] Az első generáció (1964 1/2-1973)
Bővebben: Az első generációs Ford Mustang
1964 1 / 2 Mustang
Lee Iacocca asszisztense vezérigazgatója és a főmérnök, Donald N. Frey vezetője volt mérnök a Mustang projekt - felügyelete általános alakulásáról, a Mustang egy rekord 18 hónap [16] [17] -, miközben maga Iacocca kiállt a projekt, mint a Ford Divízió ügyvezető igazgatója. A Mustang prototípusa volt egy kétüléses, középen elhelyezett motor roadster. Ez a jármű foglalkoztatott a Taunus (Ford Németország) V4 motor, és nagyon hasonló megjelenésű, hogy a jóval később Pontiac Fiero. Azt állították, hogy a határozat felhagynak a 2 ülés tervezés részben az alacsony értékesítési tapasztalattal a 2 ülés 1955 T-Bird. Kiszélesíteni, hogy a piaci fellebbezést később átalakították egy négyüléses autót stílusú irányítása alatt a projekt tervezés vezető Joe Oros és csapata L. David Ash, Gale Halderman, és John Foster [18] [19] - a Ford Lincoln- Mercury osztály stúdióknak, amelyek a termelt nyertes egy városon belüli tervpályázat által kezdeményezett Iacocca.
Miután meghatározott tervezési szabványokat a Mustang, [20] Oros azt mondta:
"Azt mondtam a csapatnak, hogy szerettem volna az autó, hogy fellebbezést a nőket, de szerettem volna, hogy a férfiak vágyát is. Szerettem volna egy Ferrari-szerű eleje, a motívum köré elején - Valami nagy-látszó, mint a Maserati, de kérlek, ne a Trident -, és szerettem volna légbeszívó oldalán lehűlni a hátsó fékek. Azt mondta, hogy kell a sportos, mint lehetséges és úgy néz ki mint ez kapcsolatban állt az európai design [20]. "
Oros egészül ki:
"Én akkor hívta össze az összes Ford stúdió tervezők. Beszéltünk a sportos autó a legtöbb délután, paraméterek beállítása, amivel így kell kinéznie - és mit nem úgy néz ki mint - azáltal, hogy felsorolja a nagy pad, egy technika, amit igazítani a gazdálkodási szeminárium. Mi szalagos listák fel az egész stúdió tartani magunkat a pályán. Mi is volt fényképekkel minden korábbi sportos autókat, hogy megtörtént a vállalati Advanced stúdióban, mint egy útmutató a témák és ötletek, hogy fáradt volt, vagy nem elfogadható az irányítás.
Egy héten belül kellett leütött egy új design. Vágjuk sablonokat és felszerelni, hogy az agyag modellt, hogy már megkezdődött. Vágjuk jobbra is, hozzáadását vagy törlését agyag elhelyezésére új téma, így nem volt, mint a kiindulási egész. De tudtuk, hogy Lincoln-Mercury volna a két modell. És Speciális volna öt, néhány korábban rájuk mutatott, és módosított, plusz egy pár extrával. De csak egy modell, mert Ford stúdió volt termelési terve a jó sok facelifts és egyéb projektek. Azt nem engedhetik meg maguknak a munkaerőt, de készült az elvesztett időt dolgozik éjjel-nappal így a modell készen áll a vezetőségi átvizsgálás. [18]
"
Hogy kivágták a fejlesztési költség és megvalósítása javasolt kiskereskedelmi ára $ 2368 US, a Mustang épült erősen ismerős, mégis egyszerű alkatrészeket. Sok az alváz, felfüggesztés, és a hajtáslánc alkatrészek származnak a Ford Falcon és a Ford Fairlane (észak-amerikai). Kedvező nyilvánosságot cikkek jelentek meg a 2600 újságokban másnap reggel, a nap az autó "hivatalosan" tárt fel. [21] [22] A Mustang is megjelentek a James Bond film a Goldfinger szeptemberében 1964 először az autó volt használni, film. [23]
Eredeti értékesítési előrejelzések szerint kevesebb, mint 100.000 egységet az első évben. [24] Ez a jel az volt, felülmúlta a három hónapos bevezetési. [25] Egy másik 318.000 kerülne értékesítésre során a modell év (rekord), [26], és az első Tizennyolc hónapos, több mint egymillió Mustang épültek. [24] Mindezek a volt VIN azonosított 1965-ben modellek, de több változás is történt a hagyományos megnyitása új modell év (augusztus 1964 eleje), beleértve továbbá a hátsó -ig világít egyes modellek bevezetése generátorok helyére generátorok, és korszerűsítése a V8-as motor 260 cu-ban (4,3 l) 289 cu-ban (4,7 l) elmozdulása. Abban az esetben legalább egy hathengeres Mustang ellátott 101 lóerős (75 kW) 170 cu-ban (2,8 l) Falcon motor, a rohanás a termelés is szokatlan hirtelen fordulat, mint a kürt gyűrűt, a "Ford Falcon" logo alatt a berendezés címeres gyűrűt a "Ford Mustang." Ezek a jellemzők tett elegendő különbség indokolja kijelölését 121.538 korábbiak, mint "1964 ½" modell év Mustang, a különbséget, amely elviseli nyelvművelő. [27]
A második generáció (1974-1978)
Bővebben: Második generációs Ford Mustang
1974-1978 Mustang II.
A 1970-es években hozott szigorúbb szennyezés jogszabályok és az OPEC 1973 olaj embargót. Ennek eredményeként a nagy, az üzemanyag-hatékony autók esett helytelenít, és a Pony autók nem volt kivétel. Lee Iacocca, aki elnöke lett a Ford Motor Company 1964-ben volt a hajtóereje az eredeti Mustang, elrendelte a kisebb, üzemanyag-takarékos Mustang a 1974. Kezdetben volt az alapja a Ford Maverick, de végül alapult a Ford Pinto subcompact.
Az új modell bevezetése előtt két hónappal az első "Energy Crisis" 1973 októberében, és a csökkentett méretű lehetővé tette a versenyt elleni hatékonyabb kisebb behozott Sport Coupé, mint a japán Toyota Celica és az európai Ford Capri (Ford-ben épült Németország és Nagy-Britannia, az Egyesült Államokban értékesített Mercury a fogságban import autó). Első évben az értékesítés 385.993 autó, mint az eredeti Mustang a tizenkét havi értékesítési rekord a 418812 [28].
Lee Iacocca akarta az új autó, amely visszatért a Mustang több, mint a látszatát annak 1964 elődje mérete, alakja, és az összes stílus, [29], hogy elkészül egy magas színvonalú, mondván, hogy kell "egy kis ékszer." [30] Azonban nem csak a volt kisebb, mint az eredeti autó, de ez is nehezebb, amiatt, hogy túl szükséges berendezések megfeleljenek az új amerikai szennyezőanyag-kibocsátási és biztonsági előírásoknak. Teljesítménye csökkent, és bár az autó új kezelési és műszaki jellemzői a vágtató Mustang embléma "lett, egy kevésbé izmos paripa, hogy úgy tűnt, hogy cantering." [31]
Az autó kapható kupé és ötajtós változatban. Bevezetett változások 1975-ben újra a 302 CID V8 lehetőség (az úgynevezett "5,0 L", bár a kapacitása 4,94 L), és rendelkezésre áll az a lehetőség gazdaság az úgynevezett "MPG Stallion". Egyéb változások megjelenés és a teljesítmény jött a "Kobra II" változata 1976-ban és a "King Cobra" 1978-ban.
[Szerkesztés] A harmadik generáció (1979-1993)
Bővebben: A harmadik generációs Ford Mustang
1985-1986 Ford Mustang GT
Az 1979-es Mustang alapult nagyobb Fox platform (eredetileg kifejlesztett 1978-as Ford Fairmont és a Mercury Zephyr). A belső tér volt, restyled elszállásolására négy ember kényelmesen annak ellenére, hogy a kisebb hátsó ülés. A csomagtér is nagyobb volt, mint volt a motortérben, a könnyebb hozzáférés szolgáltatást.
Karosszériával is a kupé, (lépcsőshátú), és az ötajtós, a kabrió ajánlott fel 1983-ban. A rendelkezésre álló felszereltségi szintek is L, GL, GLX, LX, GT, GT Turbo, SVO (1984-86), Cobra, és a Cobra R (1993).
Válaszként lerogyott értékesítési és egyre növekvő üzemanyagárak a korai 1980-as években, egy új Mustang volt fejlődés. Volt, hogy egy változatát a Mazda MX-6 összegyűltek AutoAlliance International Flat Rock, Michigan. Rajongó írt Ford tiltakozott a tervezett módosítás, hogy egy elsőkerék-hajtású, japán tervezett Mustang nélküli V8-as opció. Az eredmény egy nagy ismeretlen a jelenlegi Mustang 1987-ben, míg az MX-6 változat lett az 1989-es Ford Probe.
* 1979 szolgált az Indianapolisi 500 ütemben autó Ford épített 10.478 emlékérme másolatai [32].
* 1982 modell volt lehetőség egy valódi 5,0 literes 302 köbhüvelyk V8-as motorja helyett a 4,2 literes V8-as. 1983-ban az első év, 5 sebességes átviteli.
* 1985 modell év kapott egy új hengert cam blokkot, görgős cam, és a görgős emelők.
* 1986-ban az első évben az üzemanyag-befecskendezés.
* 1988 V8-as modell volt felszerelve tömeges légi Kaliforniában autók csak, majd 1989-ben az összes autót.
* 1993 évben volt hypereutectic helyett kovácsolt dugattyúk és szintén eddig a 205 LE (153 kW) helyett az előző év 225 LE (168 kW) [33].
Negyedik generáció (1994-2004)
Bővebben: A negyedik generációs Ford Mustang
2002 Ford Mustang GT kupé
1994-ben a Mustang ment át az első nagy átalakítás az utóbbi tizenöt évben. Kód neve "SN-95" Ford, mert az egy frissített változata a hátsókerék-hajtású platform Fox nevű "Fox-4." Az új stílus Patrick Schiavone beépített több stílus jegyekre a korábbi Mustang. [34] Ez az első alkalom 1973 óta, a ferdehátú modell kupé nem volt elérhető.
Az alap modell jött egy 3.8 V6 OHV (232 CID) motor névleges 145 lóerős (108 kW) 1994-ben és 1995-ben, vagy 150 LE (110 kW) (1996-1998), és volt fedeztetve egy normál 5 sebességes kézi átviteli-vagy az opcionális 4 sebességes automata. Bár eredetileg használt 1994 és 1995 Mustang GT, Ford nyugdíjas a 302 cid pushrod kis-block V8-as után közel 40 éve használják, helyette az újabb moduláris 4,6 L (281 CID) SOHC V8-as az 1996-os Mustang GT. 4,6 L V8 eredetileg méretezett 215 LE (160 kW), 1996-1997, de később nőtt a 225 lóerős (168 kW) 1998-ban [35].
1999-ben, a Mustang kapta a Ford Edge Új stílus téma élesebb kontúrokkal, nagyobb kerékjáratok, és a gyűrődések annak karosszéria, de az alapvető arányok, belsőépítészet, és a futómű ugyanaz maradt, mint az előző modell. A Mustang a hajtáslánc vették át a 1999-es, de részesült az új fejlesztéseket. A szabványos 3,8 L V6-os volt egy új, osztott-port indukciós rendszer, és az volt a névleges, 192 lóerős (143 kW) 1999-2004 [36], míg a Mustang GT 4,6 L V8 látott a termelés növekedése, 260 lóerős (190 kW) (1999-2004), köszönhetően egy új design fej és egyéb tartozékok. Ott is három alternatív modell kínált ennek a nemzedéknek: a 2001-es Bullitt, a 2003-as és 2004-es Mach-1, valamint a 305 lóerős (227 kW) (1999) 320 LE (240 kW) (2001-2002), [37] [38] és 390 lóerős (290 kW) 2003-2004 [39] Cobra.
Az ötödik generáció (2005-napjainkig)
Bővebben: Az ötödik generációs Ford Mustang
2007-2009 Ford Mustang GT / CS kabrió
A 2004-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autó Show, Ford bevezette a teljesen újratervezett Mustang, kódnevén "S-197," hogy az alapul egy teljesen új platform D2C a 2005-es modellévre. Fejlődött irányítása alatt a vezető mérnök Hau Thai-Tang és markáns tervező Sid Ramnarace, [40] Az ötödik generációs Mustang a stílusát tükrözi csapottvégű Mustang, az 1960. Ford alelnöke design, J Mays, ezt "retro-futurizmus."
Az ötödik generációs Mustang gyártják a AutoAlliance Nemzetközi erőmű Flat Rock, Michigan. Az alap modell van energiát termelő mellett egy 210 lóerős (157 kW), öntöttvas blokk 4,0 L V6 SOHC, amely felváltja a 3,8 L V6 pushrod korábban alkalmazott. A Mustang GT tartalmaz egy alumínium blokk 4,6 L SOHC 3-szelepes V8-as moduláris változó Las Vegas (VCT), amely 300 lóerős (224 kW). A 2005-ös Mustang GT hozzávetőleges súlyt teljesítmény arány 11,5 £ (5,2 kg) / lóerő. Az alap Mustang érkezik a standard Tremec T-5-5-sebességes manuális váltó mellett Ford saját 5R55S 5 sebességes automata, a Mustang az első, nem kötelező. Bár a Mustang GT funkciók ugyanolyan automata váltóval, mint a V6-os modell, a Tremec T-5 kézikönyv helyett a nagyobb igénybevételre Tremec TR-3650 5-sebességes manuális váltó jobb kezelésére GT extra teljesítmény. [41]
Ford bejelentette, 2007 júliusában, hogy az összes 2008 Mustang volna helyet anyagot tartalmazó származó szójabab, [42] harking vissza néhány Henry Ford eszméket.
Egy új lehetőség a 2009-es Mustang volt az üvegtető. Ez az 1995 $ opció gyakorlatilag egy teljes tető napfénytető, hogy osztja az árkülönbség, és célja a kupé és kabrió modellek. [43]
2010-ben, a Ford bemutatta az újratervezett Mustang előtt a Los Angeles-i Nemzetközi Autó Show. A 2010-es Mustang továbbra is a D2C platform és többnyire megtartja az előző év a hajtáslánc lehetőséget. A Mustang kapott egy alaposan átdolgozott külső, csak a tetőlemez alatt tartani, hogy a faragott egy karcsúbb, izmosabb megjelenést és a jobb aerodinamikai teljesítményt (együttható fogd már 4%-kal a V6-os modellek és 7%-os GT [ 44]).
A V6-os az alap Mustang változatlan marad, míg a Mustang GT 4,6 L V8 átdolgozásra került előírások hasonló a 2008-2009 Mustang Bullitt a 4,6 L V8, ami 315 LE (235 kW) 6000 ford / perc és £ 325 · ft (441 Nm) nyomatékot 4250-as fordulatszámnál. [45] Más mechanikai tulajdonságok közé tartozik a 2010-es Mustang új tavaszi árak és lengéscsillapítók javítása lovagolni minőségére és ellenőrzésére, standard kipörgésgátló és menetstabilizáló rendszer minden modell, és az új kerék méretek. A Mustang GT, két teljesítmény csomag is rendelkezésre álltak. Más új funkciók és lehetőségek a 2010-es Mustang közé Ford SYNC, kettős zóna Klímatronic, frissített navigációs rendszer a Sirius Travel Link, a Capless tanksapka, valamint a fordított kamera rendszer támogatás mentés. Ne feledje, hogy SYNC, navigáció, és a fordított fényképezőgép nem állnak rendelkezésre az alap V6 coupe
Jelenleg 10 modellek a 2010-es Mustang:
* V6 Coupe (MSRP: $ 21,395)
* V6 Premium (MSRP: $ 24,395)
* V6 Convertible (MSRP: $ 26,395)
* GT: (MSRP: $ 28,395)
* V6 Premium Convertible (MSRP: $ 29,395)
* GT Premium (MSRP: $ 31,395)
* GT Convertible (MSRP: $ 33,395)
* GT Premium Convertible (MSRP: $ 36,395)
* GT500 (MSRP: $ 46,725)
* GT500 Convertible (MSRP: $ 51,725)
A 2010-es modell év Mustang adták ki 2009 tavaszán.
2011, Ford felülvizsgálja az összes jelenlegi modell Mustang hajtóműveit. Az új V6-os lesz egy kisebb 3,7 L alumínium blokk motor súlya 40 £ (18 kg) kisebb, mint a kimenő változatot, és termel egy sokkal erősebb 305 LE (227 kW) és 280 £ · ft (380 Nm) nyomaték . [46] Addtionally 2011-re a Mustang lesz felülvizsgálata V8 hajtáslánc. A jelenlegi 4.6L 24V-os V8-as váltja fel az új V8 5.0L 32V. Ez az új motor lesz 412 LE (307 kW) és 390 £ · ft (530 Nm) nyomaték .. A motor jellemzője előre technológiák, mint a TI-VCT, ugyanakkor közvetlen befecskendezésű nem lesz része a csomag. A GT500 lesz korszerűsített alumínium blokk 5.4L motor, 550 LE (410 kW) és 510 £ · ft (690 Nm) nyomaték.
Koncepció autók, különkiadványok módosítása Mustang
Bővebben: Ford Mustang változat
Racing
A szóban forgó könyv-new.svg
Ez a szakasz szüksége lesz további hivatkozások ellenőrzésre.
Kérem, segítsen javítani a cikk hozzáadásával megbízható utalások. Unsourced anyagot lehet megtámadni, és eltávolítani. (Április 2008)
A Mustang tett első nyilvános megjelenése a versenypályán alig több mint egy hónappal azt követően, hogy április 17 bevezetése, a lépést autó az 1964-es Indianapolis 500-at. [9]
Ugyanebben az évben Mustang el az első számos figyelemre méltó sikert verseny, megnyerte az első és második osztályban a Tour de France nemzetközi rally. Az autó amerikai verseny debütált, szintén 1964-ben a drag verseny, ahol a magánszemélyek és a márkakereskedő által szponzorált csapatok kampányolt Mustang hajtott 427 cu. V8s be.
Végén 1964, Ford szerződött Holman & Moody előkészítése tíz 427-meghajtású Mustang vitatni a nemzeti Hot Rod Association (NHRA) A / Factory kísérleti osztály 1965-ös világbajnokság húzza. Öt ilyen különleges Mustang tette a versenyt debütált az 1965-ös NHRA Winternationals, ahol képzett a Factory Stock Eliminator osztályban. Az autó által irányított Bill Lawton megnyerte az osztályban. [47]
Egy évtizeddel később Bob Glidden nyerte a Mustang első NHRA Pro Stock címet.
A korai Mustang is sikeresnek bizonyult a közúti versenyautót. A GT 350 R, a verseny változata a Shelby GT 350, nyert öt Sports Car Club of America (SCCA) hat körzetből 1965-ben. Járművezetők Jerry Titus, Bob Johnson és Mark Donohue, és Titus nyert (SCCA) B-termelés nemzeti bajnokságot. GT 350-es évek megnyerte a B-termelés címet újra 1966-ban és 1967-ben. Is megnyerte az 1966 gyártók bajnokság a megnyitó SCCA Trans-Am sorozat, és megismételte a győzelem, a következő évben. [9]
1969-ben módosított változata a 428 Mach 1, 429 és a Boss Boss 302 295 volt az Egyesült Államok Autóklub hitelesített rekordot Bonneville Salt lakások. A kirándulást is 24 órás fut egy 10 mérföldes (16 km), természetesen egy átlagos sebessége 157 mérföld / órás (253 km / h). Járművezetők Mickey Thompson, Danny Ongais, Ray Brock és Bob Ottum [9].
Boss 429 motorok motoros Torinos Ford 1969-ben és 1970-NASCAR versenyző.
1970-ben a Mustang megnyerte a gyártók versenyében a Trans-Am sorozat ismét a Parnelli Jones és George Follmer vezetői. Jones nyerte a sofőrök címet. Két évvel később Dick Csepptöltés nyert 67 rövid pálya jellemző verseny, a nemzeti rekordot győzelem egy szezonban.
1975-ben Ron Smaldone a Mustang lett az első olyan amerikai autó nyerte a Showroom Stock nemzeti bajnokságot SCCA közúti versenyautót.
Mustang is versenyeztek az IMSA GTO osztály, az nyer 1984-ben és 1985-ben. 1985-ben John Jones is megnyerte az 1985-ös GTO sofőrök bajnokság; Wally Dallenbach Jr., John Jones és Doc Bundy megnyerte a GTO osztályban a Daytona 24 órás, és a Ford nyerte az első a gyártók versenyében a közúti versenyzés 1970 óta. Három osztály nyerte ment Lynn St. James, az első nő, aki nyerni a sorozatban.
1986 hozta nyolc további GTO győzelem és egy másik gyártó "címet. Scott Pruett megnyerte a világbajnoki címet a Formula. A GT Endurance Championship is ment a Ford.
A drag verseny Rickie Smith Motorcraft Mustang megnyerte a Nemzetközi Hot Rod Association Pro Stock világbajnokságon.
1987-ben Saleen Mustang Autosport által vezérelt Steve Saleen és Rick Titus nyert SCCA Escort Endurance SSGT bajnokságot, és a Nemzetközi Motor Sports Association (IMSA) versenyzés a Mustang ismét megnyerte a GTO osztályban a Daytona 24 órás. 1989-ben, a jubileumi év ezüst, a Mustang Ford nyerte az első Trans Am-gyártó "címet 1970 óta, a St. James Lynn megnyerte a világbajnoki címet a Formula. 1997-ben Tommy Kendall Roush Mustang felkészült nyert a rekord 11 egymást követő versenyen a Trans-Am, hogy biztosítsa a harmadik egyenes vezető bajnokságban.
2002-ben John Force eltörte a saját NHRA Gyorsulási Verseny eredménye megnyerte a 12. országos bajnokságot a Ford Mustang Funny Car, hogy a Force beat eredménye ismét 2006-ban lett a világ első 14-bajnoka, ismét vezetésével Mustang [9].
Jelenleg Mustang versenyben több versenyző sorozatban, többek között a Mustang Challenge a Miller-kupa és a KONI Challenge, ahol elnyerte a gyártó címét 2005-ben és 2008-ban és theCanada Drift, Formula Drift és D1 Grand Prix sorozat. Ezek a rendkívül versenyképes SCCA Speed World Challenge GT sorozat.
Jelentése szerint Jayski.com, a Ford Mustang A Ford lesz a Holnap autója a NASCAR Nationwide Series 2010, megnyitva egy új fejezetet a két Mustang történetében és a Ford történetében.
Díjak
2005 Kanadai Év Autója
Az 1965-ös Mustang megnyerte a Tiffany Gold Medal kiemelkedő amerikai design, az első autó valaha is erre.
A Mustang volt, a Car and Driver tíz legjobb listája 1983-ban, 1987, 1988, 2005, és 2006. Elnyerte a Motor Trend Év Autója díjat 1974-ben és 1994-ben.
2005-ben döntős a Chrysler 300-as észak-amerikai Év Autója díjat és nevezték el a kanadai Év Autója. [48]
Lásd még