Ugrás: navigáció, keresés
Ferrari 360 Modena, Spider és Challenge Stradale Ferrari 360 Modena
Gyártó Ferrari
Anyavállalat Fiat Group
Termelés 1999-2005
Ferrari F355 elődje
Ferrari F430 utódja
Osztály Sport autó
A felépítmény kialakítása (ek) 2-ülés Coupe
2-ülés Spider
Layout Hátsó középmotoros, hátsókerék-hajtású
Motor (ok) 3,6 L V8
Adatszolgáltatás (ok) 6-fokozatú manuális
6 sebességes "F1" elektrohidraulikus manuális
A Ferrari 360 egy közepes méretű középmotoros kétüléses sportkocsit gyártott 1999 végén 2005-ig. A 360 helyett a Ferrari F355 és a maga helyébe a meglehetősen hasonló Ferrari F430. A 360, Ferrari partnereként Alcoa termelni egy teljesen új, teljes egészében alumínium space-frame alváz, amit 40%-kal merevebb, mint a 355, de 28%-kal könnyebb ellenére 10%-kal méretei. Valamint az új kép egy új Pininfarina testület stílus, hogy szakított a helyet az elmúlt évtizedben éles szögek és a flip-up fényszórók, helyettük lekerekített megjelenése harkened, hogy a 1960-as években. Az új V8-as motor, közös az összes verzió, csak valamivel nagyobb és erősebb, mint a 355 a 3,6 literes és 400 lóerős (300 kW) teljesítmény, de a könnyebb test és hozzá merevsége jobb teljesítményt, a 0-ról 100 km / h (62 mph) gyorsulást javult a teljesítmény 4,6-4,4 másodperc, és a Challenge változatban volt olyan alacsony, mint 4,0 s. A motor cseréje eredményeképpen a V8-as út modellt követi, az F430 (belső továbbiakban a evoluzione vagy EVO), amely 2004-ben jött ki.
Kilenc változata az alap 360 készült, ebből három a közúti modellek:
* 360 Modena, a fix tető kétajtós luxus sportkupé, a rendelkezésre álló egy 6 sebességes manuális vagy F1 elektrohidraulikus manuális
* 360 Spider, a kabrió változata a Modena
* Challenge Stradale, egy F1-es elektrohidraulikus manuális 360 Challenge inspirálta változata, a 360 Modena.
* 360 Modena F1
* 360 Spider F1
Három volt gyári versenyautók:
* 360 Challenge, a 360 F1 elektrohidraulikus manuális megfosztották ki áramköri versenyautó változata a 360 Modena.
* 360 GT, a GT versenyautó változata a 360 kihívást versenyautók, szélsőségesebb, mint a Challenge.
* 360 GT-C alapján a 360 GT 360 CS részei a versenyt az N-GT kategóriában.
A hetedik változat, 360 Barchetta, volt egy egyszeri nászajándékul a Ferraritól, hogy a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo.
Tartalom
[Elrejtés]
* 1 Road modellek
o 1,1 adatok
+ 1.1.1 motor
o 1,2 Modena, Modena és Spider F1 F1
+ 1.2.1 teljesítmény
o 1,3 Spider
+ 1.3.1 Méretek
o 1,4 Challenge Stradale
+ 1.4.1 Visual különbségek
+ 1.4.2 Belső különbségek
+ 1.4.3 különbségek kezelése
+ 1.4.4 Méretek
+ 1.4.5 teljesítmény
* 2 Race modellek
o 2,1 Challenge
* 3 Referenciák
* 4 Külső hivatkozások
Közúti modellek
Az első modell a 360 hajó volt, a 360 Modena, nevezték el a Modena város, itt született Enzo Ferrari. A hatsebességes váltó is rendelhető, mint a manuális, vagy F1 elektrohidraulikus manuális. A kocsi ment a termelés 1999-ben és továbbra is a termelés 2005-ig, amikor felváltotta az F430. A Modena követte a 360 Spider, a Ferrari 20. utcai konvertibilis. Más, mint a tömeg, a Spider's előírások egyeznek a Modena szinte pontosan.
A Challenge Stradale (vagy CS) volt, később felül a nyomvonalat. Ez lényegében egy könnyített változata a Modena, célba 110 kilogramm, és drasztikus javítása kezelése révén optimizions mint uprated titán rugó (a rugózatlan tömeg csökkentése), merevebb bokrok (a 360 Challenge autók) és a hátsó uprated anti roll bar (ugyanaz anti- roll bar használt a 430 Scuderia). Változás is nagyobb, 19 "-os BBS kerekek használata szénszál a kereteket az ülések és tükrök, titán rugó, amely szintén 20%-os merevebb, és a szénszálas erősítésű szilíciumkarbid (C / SiC) kerámia kompozit féktárcsák. Számos a lehetőségnek a további súlycsökkentési, beleértve helyett a bőr belső és szövet eltávolítása, valamint a elektromos ablakok és tükrök, és az onnan ki a sztereó. Lexan oldalsó üvegek álltak csak Európában. volt hivatalosan is bevezette 2003 márciusában a Genfi Nemzetközi Autószalon és bement a termelés rövid időn belül. A CS-hez lehet hasonlítani a Porsche GT3 RS modellt tervezési megközelítés és számos magazin is róluk fej-fej mellett a közúti tesztek. Jeremy Clarkson, mint a két és úgy döntött, a CS, hogy a kedvenc.
Műszaki
Motor
Az összes modell szerepelt ugyanolyan szerkezettel:
* Hengerek száma: 90 ° F131 V8-as
* Furat és löket: 85 79 mm-es (3,34 a 3,11-ban)
* A teljes elmozdulás: 3586 cm ³ (218,8 ben ³)
* Redline: 8500 rpm
A Modena, Spider, Modena és Spider F1 F1:
* Maximális teljesítmény: 405 LE (300 kW, 400 LE) @ 8500 rpm [1]
* Maximális forgatónyomaték: 373 Nm (275 lbf · ft) @ 4750 rpm [1]
A Challenge Stradale:
* Maximális teljesítmény: 425 LE (317 kW, 420 LE) @ 8500 rpm
* Maximális forgatónyomaték: 373 Nm (275 lbf · ft) @ 4750 rpm
Modena, Modena és Spider F1 F1
Belsejében a Modena a Rossa Corsa festék-és tan bőr. Ez a példa van szerelve a F1 váltó, ellenőrzi a "lapátok" a kormányoszlop
Profilja a Ferrari 360 Modena.
Teljesítmény
* Legnagyobb sebesség: 183 mph (295 km / h) [1]
* Leszorítóerőt: 180 kg-ot (1,77 kN) @ 300 km / h (anélkül, hátsó szárny)
* Lift / drag: -0.73:1
[2] PERFORMANCE
Gyorsulás, második
0-30 mph (48 km / h) 1,3
0-40 mph (64 km / h) 1,9
0-50 mph (80 km / h) 3,0
0-60 mph (97 km / h) 4,5
0-70 mph (110 km / h) 5,2
0-80 mph (130 km / h) 6,5
0-90 mph (140 km / h) 7,8
0-100 mph (160 km / h) 9.7 Állandó negyed mérföldre, sec / mph 12.2/113.5 mérföld (182,7 km / h)
Fékezés, 60 mph (97 km / h) -0 mph, 117 láb (36 m)
Oldalirányú gyorsulás, g .0.90
Sebessége révén 600 Ft (180 m), szlalom, 69,0 mph (111,0 km / h)
EPA tüzelőanyag, mpg, város / Hwy. 11 mpg-Egyesült Államok (21 l/100 km, 13 mpg-imp) / 16 mpg-Egyesült Államok (15 l/100 km, 19 mpg-imp)
Est. tartomány, város / Hwy., 276 mi (444 km) / 400 mérföld (640 km)
[3] Leggyorsabb kör Times (11)
Nyom Idő álláspontja
Hockenheim Rövid 1:15.1 84/456
Nordschleife 8:09 82/236
Vairano kezelése pálya 1:21.490 39/131
Sugo 1:40.469 18/38
Fiorano 1:31.00 14/21
Fuji Raceway 1:47.52 5 / 15
Tsukuba 1:05.25 28/242
Thunderhill Park 2:07.65 3 / 12
Rockingham 1:21.52 12/87
Twin Ring Motegi 1:39.99 7 / 9
Spider
A 360 Spider a Ferrari huszadik roadgoing konvertibilis. A modell tekinthető a klasszikus akkor is, amikor 2000-ben indult. Tervező Pininfarinas sorokat sokan tekintik időtállóan szép és még sportingly agresszív.
A mérnökök keményen dolgoztak a kezdetektől a 360 projekt megalapozza a Spider kivételes torziós merevség és a ragozási. Meg kellett erősíteni a küszöbök, megmerevedik a front a floorpan és újratervezés a szélvédő keretét. A hátsó falat kellett merevíteni a kivágott motor zaját a kabin. Az átváltható értékpapír szükséges dinamikus merevsége nyújt további oldalsó megerősítések és a határon melles előtt a motor. Az utasok biztonságát biztosítja a megerősített szélvédő kerete and roll bar.
A 360 Spider megjelenik egy görbe derékvonal. Az áramvonalas burkolat jelenti a kezdetét a tető, és stabil roll bar vannak beágyazva ilyen emelkedést. Köszönhetően használata könnyű alumínium szerkezet az egész, a Spider súlya csak 60 kg (130 lb) több, mint a kupé.
Annak motorháztető fel, a Ferrari 360 Spider néz ki nagyon agresszív. Csökkenti a motorháztető teljesen átalakítja külsejét. Oldalnézetben, a 360 Spider hasonlít a sport versenyző, egy érzés hangsúlyozta a hossza a hátsó motortérben, a két roll bar, a hátsó áramvonalas burkolat, és a meredek szélvédő.
Mint a Modena változat, a 3,6 literes V8-as 400 lóerős (300 kW) van bemutatás alatt üveg motorháztető. A motor - zárt térben a kabrió legjobb tárolási terület - megszerzi a további levegő ellátás különösen nagy oldalsó rácsok. A szívócsővezeték, a klasszikus Ferrari fedezi, átölel fel egymás között a levegő vezetékbe a Spider motortérben, szemben fekszik egymástól, mint a Mondena.
Annak ellenére, hogy az autó közepén elhelyezett V8-as motor a Ferrari mérnökei megtalálta a módját, hogy létrehozza a motorháztető, amely automatikusan bedobja el belülről a motortérben, így biztosítva tisztasága sor. A felső mennyezetes ránc mentes anyag jön a fekete, kék, szürke és bézs. A sztriptíz egy zárt tetejére egy szabadtéri kabrió egy kétlépcsős összecsukható-intézkedéseiről, amelyek nevezték "a lenyűgöző 20 másodperces mechanikai szimfóniája". Után egy rövid ide-oda, az egész felső eltűnik egy zárt tároló terület között az ülés és a motor.
A belső tér a Spider megegyezik a kupé.
A pók is volt lehetősége a "Tubi kipufogó", a kipufogógáz tette az autó hangot sok hangosabban és növeli lóerős körülbelül 20%-kal
Méretek
* Teljes: hossza 4477 mm (176,3 a)
* Teljes: szélesség 1922 mm (75,7-ban)
* Magasság: 1235 mm (48,6-ban)
* Tengelytáv: 2600 mm (102,4 a)
* Első nyomtáv: 1669 mm (65,7-ban)
* Hátsó nyomtáv: 1617 mm (63,7-ban)
* Tömeg: 1350 kg (£ 2976)
* Üres tömeg: 1450 kg (£ 3197)
* Súlyelosztás: 42/58% elöl / hátul
* Üzemanyag kapacitás: 95 L (25 USA-gal; 21 imp gal)
Challenge Stradale
A Challenge Stradale van egy pálya nap középpontjában autó, mint a Modena, hogy ihlette a kihívást versenyek sorozata, és lehet úgy, mint egy Challenge autó az úton. Ferrari mérnökei tervezték, az autó már a kezdetektől a 20%-os pálya nap használat szem előtt tartásával, és 80%-át a közúti használatra. Csak egy kis 20 lóerős (15 kW) javulását motorteljesítmény a Modena, de lényegesen jobb teljesítmény / tömeg arány, a Challenge Stradale gyorsul 0-ról 100 km / h (62 mph) mindössze 4,1 másodperc alatt.
Összességében a CS legfeljebb 110 kg (243 lb) könnyebb, mint a normál Modena, ha minden a könnyű lehetőségek vannak meghatározva, mint hagyni rádió, Lexan oldalsó ablakok és a szövet anyag (ahelyett, hogy a bőr opció). Annyira, mint 94 kg (207 lb) levették a karosszéria által csíkot a belső szőnyegek, kisebb súlyú lökhárítók, tükrök szén-és az opcionális Modena szén ülések kezd általánossá válni. A motor és erőátviteli súlya leszűkítették, 11 kg (24 lb) segítségével egy kisebb, könnyebb súly sport (még mindig rozsdamentes acél) kipufogó hátsó doboz és szelepes kilépés csövek.
Sok a finom (és néhány nem annyira finom) stílus közötti különbségeket Challenge Stradale és a standard Modena.
Ezek közé tartozik;
Különbségek a Visual
* 19 "BBS Challenge stílusában ötvözetek Titán csavarok
* Nagy átmérőjű szén-kerámia fékek
* Carbon-szálas tükör
* Frissítve: első és hátsó lökhárítók
* Pár hátsó lökhárító diffúzorok
* Élesebb oldalsó kötények
* Plexi-üveg hátsó ablak
* Alsó menetmagasságnak a Titán rugó
* Kisebb súlyú kihívást rács (black metal mesh) készült alumínium
* Challenge Stradale jelvény volt a hátsó rács
* Opcionális háromszínű Racing csíkos
* Különböző kipufogó tippek, hogy kiegészítse a könnyebb Racing kipufogó (az opcionális Modena versenyautó kipufogógáz-ben alapfelszerelés a Challenge Stradale)
Az autó is volt a kötelező szén-Racing ülések (3 méretben kapható, kis-, közepes és nagy), amelyek érezhető kívülről, hogy kiegészítse a belső részleteit. Ezek az ülések jelentős javulást súlycsökkentés a szabványos ülések.
[Szerkesztés] Belső különbségek
* Új műszer számlapok sárga fordulatszámmérő és a szénszálas surround
* Carbon Fibre ajtókat
* Carbon Központ konzol
* Fabric Dashboard a törölt sztereó és kesztyűtartó
* Új stílusú légi labdát szellőző (megosztva 430)
* Új Kormánykerék opcionális színes versenyző gyűrű
* Eltávolítása szőnyegek és sok-sok hang deading anyagok (súlycsökkentés)
* Gumi szőnyegek opcionális tűzoltókészülék
Különbségek kezelése
* Új merevebb hátsó anti-rollbar (üreges annak érdekében, hogy könnyebb), és csökkentse szervezet roll (ugyanaz, mint látni a 430 Scuderia)
* 360 Challenge autók uprated flanbloc a helyére az eredeti gumi felfüggesztés bokrok beleértve anti-roll bar bokrok (uprated) összehangolás javítása mozgásban
* 20%-kal merevebb uprated (fokozatosan tekercselt) rugókat készült Titanium (könnyebb, rugózatlan tömeg csökkentése), és csökkenti a emelkedése és elfordulása
* A különböző felfüggesztés összehangolás és menetmagasságának (hátul magasabb, mint első támogatási leszorítóerőt)
* Titán csavarok és a szén-kerámia fékek (együtt összességében súlycsökkentés) is, amely jelentősen hozzájárul a kezelés javulást (együtt aero leszorítóerőt fejlesztések)
* Re-programozott elektronikus futómű vezérlési szoftver új "faj" üzemmódban (keményebb, mint a Modena)
* Speciálisan kialakított Pirelli Rosso Corsa (soft összetett) szám elfogult közúti abroncsok (nagyobb, mint a Modena)
* Gyári sarok súlyozott felfüggesztés, további gondosságát a sarokban tömeg minden egyes jármű előtt elhagyta a gyárat, hogy párja a pontos súly lehetőségek felszerelve.
Méretek
* Teljes hossz: 4477 mm (176,3 a)
* Teljes szélesség: 1922 mm (75,7-ban)
* Magasság: 1199 mm (47,2-ban)
* Tengelytáv: 2600 mm (102,4 a)
* Első nyomtáv: 1669 mm (65,7-ban)
* Hátsó nyomtáv: 1617 mm (63,7-ban)
* Száraz tömeg: 1180 kg (£ 2601)
* Tömeg: 1280 kg (£ 2822)
* Üzemanyag kapacitás: 95 L (25 USA-gal; 21 imp gal)
Teljesítmény
* 0-100 km / h (62 mph): 4.1 s [4]
* Végsebesség: 300 km / h (190 mph) [4]
* Leszorítóerőt: mintegy 270 kg-ot (2.6 kN) @ 300 km / h (anélkül, hátsó szárny)
* Lift / húzza: a -1.1:1
Race modellek
Challenge
A kihívás volt a pálya csak a kocsi. Ez volt a nem közúti jogi változata a Modena, hogy a fészer 120 kg (265 lb) a súly használata szénszál és annak lebontását ki az összes közúti autó luxus, mint a bőr belső burkolatok, elektromos ablakok és tükrök. Az autó dicsekedett teljesen megfosztott ki versenyzés belsejét teljes beépített hegesztett roll cage-és tűzoltó. Könnyű BBS 18 "ötvözet, kihívás, hátsó rács és akril üveg hátsó motor fedezésére kozmetikázott különböztetni az autót a standard 360-as. A Modena a korszerű elektronikus felfüggesztési rendszerének integrált ASR elvetették támogatja a hagyományos versenyek Böge csappantyúk. Ezek a változások csökkentették az autó egy hüvelyk feletti Modena, miközben eltávolítja az elektronikus biztonsági háló az úton haladó autó.
A motor teljesítménye maradt ugyanaz, mint a Modena (400 LE), a hangsúlyt a kezelésre, súlycsökkentés és a súlya egyensúly javítását. A kihívás volt, csak a Forma-1 automata változat, manuális autó készült. A legnagyobb különbségek a vezetői tettek a súlycsökkentés és a tömeges kezelése fejlesztések segítségével uprated merevebb rugók és uprated alumínium felfüggesztés flamblocks (bokrok).